Varför ställer Kameo frågor?
Vi på Kameo är skyldiga att ha god kundkännedom, och se till att vår tjänst används för avsett ändamål. Därför måste vi samla in information om vem du är och hur du använder vår plattform. Syftet är att säkerställa att du inte utsätts för ekonomisk brottslighet samt att förhindra penningtvätt.
Vad frågar vi om?
Vi ställer frågor om vem du är, varifrån pengarna du ska investera kommer och hur mycket du tänker investera genom oss. Alla våra kunder får samma frågor. Eftersom dina svar kan komma att ändras med tiden, om du till exempel får ett nytt jobb, flyttar eller får ett arv som du vill investera, måste vi regelbundet ställa frågorna på nytt så länge du har en kundrelation med oss. Det har du säkert upplevt tidigare hos din bank också.
Frågor och svar
- Skydda dig från bedrägeri
- Upptäcka brottslingar
- Bekämpa penningtvätt, finansiering av terrorism och andra ekonomiska brott.
- Bistå svenska och utländska skattemyndigheter
Mitt konto har inaktiverats, vad gör jag?
Vi kan bli tvungna att inaktivera ditt konto om du inte har uppdaterat frågorna om kundkännedom. Har ditt konto inaktiverats, vänligen kontakta helpdesk@kameo.se eller 010-483 58 80, så hjälper vi dig.