Klagomål
Kundeservice
Har du frågor om Kameo eller om de lån vi förmedlar? Upplever du problem eller fel i tjänsten eller har du synpunkter och förslag på hur vi kan bli bättre? Då vill vi gärna höra från dig!
Kontakta oss på helpdesk@kameo.se eller ring 010-483 58 80. Vi hjälper dig gärna!
Klagomål - så gör du
Om du har ett klagomål som rör Kameo eller de tjänster vi erbjuder kan du kontakta vår klagomålsansvariga, Linn Hoel Ringvoll, på linn@kameo.no. Märk gärna mejlet med ”Klagomål”. Du kan även använda vårt klagomålsformulär. som du hittar här.
Vad är ett klagomål och vad bör ingå?
Ett klagomål är ett uttryck för missnöje riktat mot Kameos tjänster eller hantering av ett ärende. För att underlätta handläggningen ber vi dig ange:
- referens till investering/lån som klagomålet avser (tex lånenummer, namn på låntagare eller projekt);
- vad du konkret anser att Kameo har gjort fel;
- datum för de händelse(r) som lett till klagomålet;
- beskrivning av skada eller förlust orsakad av relevant händelse; och
- dina kontaktuppgifter.
Så behandlar vi ditt klagomål
Kameo följer särskilda rutiner för att säkerställa en korrekt och rättvis behandling av ditt klagomål.
- Klagomålet hanteras utan någon kostnad för dig som kund.
- Du får en mottagningsbekräftelse inom 3 arbetsdagar.
- Du har rätt till en kontaktperson och information om när ditt klagomål väntas vara färdigbehandlat.
- Vi bedömer om mer information, extern rådgivning eller interna åtgärder krävs.
Alla klagomål dokumenteras och hanteras säkert. Om klagomålet inte bedöms vara välgrundat får du ett skriftligt motiverat svar. Dokumentation och rapportering til myndigheter sker enligt lag. Du kan läsa mer om våra klagomålsrutiner nedan.
Om du inte är nöjd med vår hantering
Om du som kund och konsument anser att ditt klagomål inte hanterats korrekt kan du vända dig till:
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
Box 174, 101 23 Stockholm
Klagomålsformulär och information om vad ett klagomål ska innehålla finns på Allmänna reklamationsnämndens webbplats.
Du kan även vända dig till European Consumer Centres (ECC) för gränsöverskridande konsumentärenden inom EU.
Innehåll
- Kundeservice
- Klagomål - så gör du
- Vad är ett klagomål och vad bör ingå?
- Så behandlar vi ditt klagomål
- Om du inte är nöjd med vår hantering
